EMA’dan kan pıhtılaşması açıklaması: Aralarında bağ var!

0

Avrupa İlaç Ajansı (EMA), mümkün yan tesirleri sebebiyle münakaşa mevzusu olan AstraZeneca koronavirüs aşısına dair raporunu paylaştı.

TEMAS VAR

Raporda, aşının, uygulanmış olduğu şahıslarda nadiren görülen kan pıhtılaşması hadiseleriyle beklenen kontağının bulunmuş olduğu açıklandı.

Fakat aşının yararının riskinden fazla olduğuna tekraren dikkat çekildi.

Aşıyı inceleyen komitenin, uzman kümelerin tavsiyeleri dahil mevcut tüm delilleri incelemiş olduğu açıklandı.

“AŞI GÜVENLİ”

EMA Yöneticisi Emer Cooke, AstraZeneca aşısının yüksek tesire haiz bulunduğunu ve yaşam kurtardığını söylemiş oldu. Cooke, azca görülen pıhtılaşma hadiselerinin “olası yan tesir” sayılması icap ettiğini belirtti.

İNGİLTERE ÇOCUKLARDA DENEYLERİ DURDURDU

Aşının üreticilerinden Oxford Üniversitesi, ilaç şirketi AstraZeneca ile geliştirdikleri COVID-19 aşısının, çocuklarda denenmesini durdurduğunu deklare etti.

Oxford Üniversitesinden meydana getirilen açıklamada, aşının klinik güvenlik noktasında bir meselesinin bulunmadığını fakat daha evvelce de tezlere mevzu olan kan pıhtılaşması bahsin tesirlerinin araştırma altına alındığı duyuruldu. 

FRANSA’DAN SORUŞTURMA

İngiliz aşısının güvenilirliği kritik edilmeye devam ederken, Fransa’da AstraZeneca aşısı sonrasında meydana gelen bir can kaybı ortalığı karıştırdı. 

Annecy kentinde AstraZeneca’nın geliştirdiği yeni tip korona virüs (Kovid-19) aşısını olduktan 11 gün sonrasında yaşamını kaybeden 63 yaşındaki Joal Crochet’in ailesi aşı hakkında hata duyurusunda bulunmuş oldu.

KAN PIHTILAŞMASI VE ASTRAZENECA

Tabiplerin karaciğerde, böbreklerde ve beyinde kanda pıhtılaşma tespit ettiğini aktaran Jean-Luc Crochet, kardeşinin niçin öldüğünün tespit edilebilmesi için hata duyurusunda bulunduklarını belirtti.

Crochet, kanda pıhtılaşma ortaya çıkmasının aşıdan kaynaklanabileceğini savundu.

EMA’DAN PEŞ PEŞE AÇIKLAMALAR

Daha evvel aşının faydasının ziyanından daha çok bulunduğunu söyleyen ve aşılanmayı askıya alan ülkelere çağrı meydana getiren Avrupa İlaç Ajansı (EMA), geçtiğimiz günlerde yapmış olduğu açıklamada, “AstraZeneca aşısı ile kan pıhtılaşması ortasında bir temas tespit edildi, lakin sebebi şimdi netleştirilemedi” demişti.

EMA Biyolojik Esenlik Tehditleri ve Aşı Stratejisi Başkanı Marco Cavaleri AstraZeneca’ya ilişkin “Aşı ile bir ilişkisi olduğu açık. Fakat hala bu reaksiyona neyin sebep bulunduğunu bilmiyoruz. Aşı sebebiyle meydana gelen bu sendromu detaylı olarak tanımlamak için neler olup bittiğine dair kati bir fotoğraf elde etmeye çalışıyoruz. Aşılananlar ortasında, gençler ortasında beklediğimizden daha çok pıhtılaşma vakası var.” ifadelerini kullanmıştı.

KAYNAK: REUTERS, HABER7

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku